Monday, November 14, 2016

Majlis Pembukaan Sukan Tahunan BKPBDK Sesi 2016 - 2017M

مجلس افتتاح الرياضة السنوية للجمعية الخيرية لطلبة بروناي دارالسلام بالقاهرة في مصر للعام ٢٠١٦ - ٢٠١٧م


Kaherah, Republik Arab Mesir, 9hb November 2016M bersamaan 9 Safar 1438H - Alhamdulillah, Unit Sukan dan Kesihatan di bawah naungan BKPBDK 2016 - 2017M telahpun merasmikan pembukaan Sukan Tahunan untuk mahasiswa / mahasiswi Brunei Darussalam bagi sesi 2016 - 2017M. Majlis ini bertempat di Markaz Syabab, Hayyu Sadis, yang mana ia turut dihadiri oleh tetamu kehormat majlis, iaitu Tuan Haji Mohd Amirol Hafidzin bin Mohammad, Setiausaha I, Kedutaan Besar Negara Brunei Darussalam ke Republik Arab Mesir.


Acara bermula kira-kira pukul 7.15 malam dengan bacaan Surah Al-Fatihah beramai-ramai bagi memberkati majlis, dengan harapan majlis tersebut berjalan dengan lancar. Kemudian, lagu kebangsaan Negara Brunei Darussalam, iaitu "Allah Peliharakan Sultan" dengan gahnya dinyanyikan oleh mahasiswa / mahasiswi Brunei. Setelah itu, majlis pun diteruskan dengan acara pembukaan Sukan Tahunan BKPBDK yang dirasmikan oleh tetamu kehormat majlis, dengan menyepak bola ke dalam gawang. Dengan itu bermulalah titik permulaan Sukan Tahunan BKPBDK bagi sesi 2016 - 2017M yang dimulakan dengan perlawanan futsal bagi mahasiswa, dan bola jaring bagi mahasiswi.





Senarai permainan Sukan Tahunan 2016 - 2017 serta tarikh

Adapun Sukan Tahunan pada kali ini melibatkan tiga buah rumah sukan, iaitu Rumah Zamrud (زمرد), Rumah Zabarjad (زبرجد) dan Rumah Jumshat (جمشت). Manakala permainan yang dipertandingkan pula adalah sebanyak tujuh permainan (lihat gambar di atas). Pemenang bagi setiap permainan akan diberikan markah mengikut urutan dan dikumpulkan sehingga penutup sukan tahunan untuk mengetahui pemenang keseluruhan yang akan diadakan pada 26hb November 2016 ini nanti, in sha Allah.

No comments:

Post a Comment